Konserwacja podwozia

Podłoga w samochodzie jest elementem, który jest najczęściej narażony na rdzę . W ciągu roku auto jest narażone na różne warunki atmosferyczne takie jak wilgoć, a w zimie na sól drogową.  Jeśli w porę nie zabezpieczymy naszego pojazdu przed korozją, mogą powstać duże ubytki nie tylko w podłodze ale również w nadkolach  czy progach, co może spowodować wysokie koszty naprawy a nawet wykluczyć pojazd  z codziennego użytkowania. 

Żeby zapobiec takim zjawiskom należy wykonać konserwację podwozia. 

Zanim przystąpimy do konserwacji demontujemy wszystkie elementy plastikowe tj. nadkola, osłony oraz osłaniamy cały układ wydechowy a także należy oczyścić podwozie z różnych nieczystości tj. ze smarów, oleju, kurzu, błota itp. najlepiej jest umyć auto myjką wysokociśnieniową, która usunie wszystkie nieczystości. 

Jeśli występują już oznaki korozji należy dokładnie oczyścić płyte podłogową wraz z nadkolami i progami ,najlepiej szczotką drucianą bądź szlifierką oraz zastosować odpowiedni środek odrdzewiający który zutylizuje, pozwoli odpaść pordzewiałym elementom z podłogi i innych elementów w ciągu 24 godzin. 

Po wyschnęciu podwozia przystępujemy do konserwacji najlepiej środkiem który za pomocą pistoletu pozwoli szybko i dokładnie wykonać ową czynność . Służą do tego środki bitumiczno-kauczukowe.

Konserwację podwozia wykonuję się z okresie wiosenno-letnim bądź ostatecznie wczesną jesienią w dni ciepłe i słoneczne!